reklama

Zisk zdravotných poisťovní

Premiér Fico už niekoľko týždňov bojuje proti súkromným zdravotným poisťovniam, respektíve proti ich právu na zisk. Ale prečo ? Stále ma ako občana pokladá za idiota ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (96)
Obrázok blogu

Ficova argumentácia je nasledovná:
Nie je morálne, aby niektorá spoločnosť vytvárala zisk z peňazí, ktoré sa vyberajú na zdravotníctvo. Nie je morálne, aby sa tie peniaze neminuli pre nemocnice a lekárov.

Ma prvý pohľad je to celkom rozumný argument. Veď ak si zdravotná poisťovňa nechá z tých peňazí zisk, rozhodne sa musí menej ujsť pacientom.A to je ten problém, ktorý sa mysleniu Fica a jemu podobných zrejme nepodarí prekonať. Lebo v reálnom živote naozaj neplatí, že za menej peňazí nemôžem od jedného dodávateľa dostať viac, ako za viac peňazí od druhého. V jednom obchode si kúpim jablká za 20 korún za kilo, v druhom tie isté za 35.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento istý princíp platí i v zdravotníctve. Zdravie je služba, ktorú si kupujem od lekárov a nemocníc za cenu, ktorú mi dojednajú zdravotné poisťovne. Niektoré dojednajú lepšiu cenu, niektoré horšiu. A som si istý, že lepšiu cenu dojednajú tie spoločnosti, ktoré z toho niečo budú mať. Správne. Zisk.

A prečo ma Fico pokladá za idiota? Lebo podľa jeho predpokladu by som sa poistil v poisťovni, ktorá mi ponúka horšie služby. Lebo peniaze si míňa na zisk, všakáno.
Musím ale premiéra sklamať. Ak moja poisťovňa začne zvyšovať svoj zisk na môj úkor a bude mi ponúkať horšie služby ako konkurencia, tak prejdem ku konkurencii. Orientovať sa len na zisk nie je možné. Je to rovnaké, ako keď chodím nakupovať do obchodu, kde majú pekné ovocie, nie nahnité a plesnivé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo nie som idiot, pán Fico, preto.

Tomáš Árva

Tomáš Árva

Bloger 
  • Počet článkov:  70
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s vlastným názorom na svet a svojimi záľubami. Zoznam autorových rubrík:  ČajNázory a komentáreHudba, film a inéFotoSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu