reklama

Je to len ďalšia zavádzajúca reklama

Danone pravdepodobne aj na Slovensku začne s kampaňou na svoje jogurty "7 výhod". Kampaň prebieha už v Čechách aj Maďarsku, u nás sa zatiaľ registruje ochranná známka. Problémom je len to, že kampaň mierne zavádza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Logo kampane spol. Danone "7 výhod"
Logo kampane spol. Danone "7 výhod" 

Reklamný spot tejto kampane je zhruba nasledovný : nie moc inteligentne sa tváriace mladé dievča v smiešnej čiapke ponúka v supermarkete jogurty na ochutnanie. Okolo idúca pani v strednom veku, na prvý pohľad pôsobí ako matka až dojemne sa starajúca o svoju rodinu, jej ponuku odmieta so slovami "Verím vám, že vaše jogurty sú lacné a aj dobre chutia, ale ja kupujem Danone, ktoré majú pre moje zdravie sedem výhod". Zobrazená značka, strih a ako fór na záver - pani sa obracia a vidí, ako slečna čo ponúkala jogurty inej značky ochutnáva Danone.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vypíšem tých 7 dôvodov pre zdravie (aspoň podľa Danone):

  • Konzumácia jogurtu prináša deťom aj dospelým každý deň vápnik

  • Jogurty prinášajú telu bielkoviny vysokej nutričnej hodnoty

  • Jogurty sú bohaté na živé jogurtové kultúry

  • Pravidelná konzumácia jogurtu prináša telu vysoké množstvo živých kultúr

  • Pravidelná konzumácia jogurtov dodá telu veľa vápnika

  • Každý kelímok jogurtu dodá deťom vápnik

  • Jogurty sú zdravé a nutrične hodnotné

Presné znenie dôvodov nájdete v odkaze na konci stránky.

Okamžite si môžeme všimnúť dve veci.
Prvá - jednotlivé body kampane sa opakujú. Vápnik je tam spomenutý trikrát, živé kultúry dvakrát. Takže v skutočnosti sú tie výhody tri : jogurt dodáva telu vápnik, živé jogurtové kultúry a bielkoviny.
To, že je jogurt nie je nezdravý nie je výhoda pre zdravie, skôr nutná podmienka.
Rozdelenie týchto štyroch bodov na sedem je len drobný trik, ktorým nepozorný spotrebiteľ získa lepší pocit zo svojho nákupu. Predsa len, 7 výhod je viac ako 4, nie ? Len potom rozmýšľam, prečo sa zastavili pri siedmych výhodách a nedali radšej desať (čo je pekné okrúhle číslo), alebo trinásť či ešte viac. Veď okrem spomenutého je vápnik dobrý aj na zuby, nenahraditeľný pre krvnú zrážanlivosť, dôležitý pre imunitu... v tomto okamihu je výhod desať.
A to som ani nespomenul dojčiace ženy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je ale, aspoň podľa mňa, horšie? Keď som opísal tých sedem výhod hore, schválne som vynechal značku jogurtu. A napriek tomu, svet div sa, všetko to zostáva aj všeobecnou pravdou!
Danone sa snaží spotrebiteľovi vsugerovať, že jeho značka je špeciálna, pričom vyzdvihuje vlastnosti, ktoré obsahuje každý výrobok tohto typu. A to, podľa mňa, nie je správne.

Tomáš Árva

Tomáš Árva

Bloger 
  • Počet článkov:  70
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s vlastným názorom na svet a svojimi záľubami. Zoznam autorových rubrík:  ČajNázory a komentáreHudba, film a inéFotoSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu